Καινοτομίες

Αγαπητοί Γονείς,

Από το σχολικό έτος  2015-16 εφαρμόζουμε τα Προγράμματα Κοινωνικής & Συναισθηματικής Αγωγής. Πρόκειται για βιωματικές δραστηριότητες που  αποσκοπούν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, στην ενίσχυση των δεξιοτήτων επικοινωνίας, των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών και στη δημιουργία θετικού ψυχολογικού κλίματος στην τάξη και στο σχολείο.

Είναι πλέον γνωστό ότι οι συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες μπορούν να διδαχθούν, όπως ακριβώς γίνεται και με τις γλωσσικές ή άλλες γνωστικές δεξιότητες. Η συστηματική και στοχευμένη εκπαίδευση των παιδιών σε αυτές τις δεξιότητες αποτελεί μια καινοτομία του σχολείου μας που αποδεικνύει έμπρακτα το ενδιαφέρον μας για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον.

Στις τάξεις του Δημοτικού υλοποιούνται Προγράμματα Κοινωνικής & Συναισθηματικής Αγωγής. Πρόκειται για εκπαιδευτικά προγράμματα βιωματικού χαρακτήρα που προάγουν την ψυχική υγεία των παιδιών ενισχύοντας τις συναισθηματικές και κοινωνικές τους δεξιότητες.

Τα προγράμματα αυτά έχουν  τον τίτλο «Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ».

Σε κάθε σχολική τάξη ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ περιλαμβάνει οκτώ (8) ενότητες, διάρκειας τριών (3) διδακτικών ωρών, που πραγματοποιούνται με συχνότητα περίπου μία φορά τον μήνα.

Η αποτελεσματικότητα τέτοιου είδους προγραμμάτων στο σχολικό περιβάλλον έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά και αναφέρεται:

  • στη βελτίωση της σχολικής επίδοσης των παιδιών,
  • στη μείωση των προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολείο
  • στη βελτίωση της ικανότητάς τους να διαχειρίζονται ικανοποιητικά τις προκλήσεις στη μετέπειτα ζωή τους και
  •  στη βελτίωση του συναισθηματικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον.

Η θεματολογία του ΚΥΚΛΟΥ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ είναι διαφορετική σε κάθε σχολική τάξη.

Τάξη Τίτλος Θεματική Ενότητα
 Α΄Δημοτικού  «Εγώ, ένας ξεχωριστός άνθρωπος» Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
Β΄Δημοτικού  «Το Παζλ των συναισθημάτων» Αναγνώριση, έκφραση, διαχείριση των συναισθημάτων
Γ΄Δημοτικού  «Από τάξη γινόμαστε ομάδα» Ενίσχυση του συνεργατικού κλίματος στην τάξη

Το μάθημα του ΚΥΚΛΟΥ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ πραγματοποιείται από τους/τις εκπαιδευτικούς με την καθοδήγηση και εποπτεία της σχολικής ψυχολόγου, η οποία έχει και την συνολική ευθύνη για τον σχεδιασμό του μαθήματος.

Με εκτίμηση

Από τη Διεύθυνση

Αγαπητοί Γονείς,

Τη φετινή χρονιά θα εργαστούμε σε όλο το σχολείο με κοινά project που ορίζονται ως «Θεματικές Ημέρες» και θα  πραγματοποιούνται σε συγκεκριμένη ημερομηνία  κάθε μήνα.

Η διαδικασία αυτή αφορά  ολόκληρη τη σχολική κοινότητα και εντάσσεται εντός του πρωινού  προγράμματος. Τις ημέρες αυτές  δάσκαλοι και όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων  θα προετοιμάσουν μαζί με τα παιδιά  δράσεις που θα ορίζονται  μέσα στο πλαίσιο της «Θεματικής Ημέρας».

Σημαντικό στοιχείο των «Θεματικών Ημερών» είναι τόσο η γνώση όσο και η συμμετοχική διαδικασία. Στόχος είναι οι μαθητές να βιώσουν τις θεματικές ημέρες σαν μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία.

Οι οριζόμενες θεματικές ημέρες του σχολικού έτους 2018-19 ανά μήνα είναι η παρακάτω:

English Day & Halloween 31/10/2018
Παράδοση- Ιστορία 28/11/2018
Ημέρα για Άτομα με Αναπηρία 03/12/2018
Φιλοσοφία 28/1/2019
Τέχνη 27/2/2019
Επιστήμες Μάρτιος
Λογοτεχνία Απρίλιος

Σκοπός του θεσμού είναι να δημιουργήσουμε κάτι διαφορετικό στις παιδικές  σχολικές αναμνήσεις.

H 1η Θεματική ημέρα της χρονιάς γιορτάστηκε με απόλυτη επιτυχία

Την ημέρα αυτή εμπνευστήκαμε  από την Αγγλική παράδοση. Από τον Σαίξπηρ μέχρι το Αγγλικό δίκαιο, το πολίτευμα, το ποδόσφαιρο, τα πανεπιστήμια.

Από Αγγλικό τσάι μέχρι τα fish & chips !

Πολλές διαφορετικές δραστηριότητες που αποφασίστηκαν  από κοινού με τα παιδιά παρουσιάστηκαν σε όλα τα μαθήματα  εντός του προγράμματος.

Φυσικά τις εντυπώσεις έκλεψαν και οι μοναδικές ιδέες Halloween των δασκάλων -καθηγητών & μαθητών μας

Στις 31 Οκτωβρίου γιορτάζεται στον ευρύτερο δυτικό κόσμο η γιορτή για το Haloween, κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, κατά κανόνα σε κάτι «τρομαχτικό» και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας πολλά γλυκά, ενέργεια γνωστή ως «trick or treat» («φάρσα ή κέρασμα»). Η γιορτή αυτή συγχέεται με τις Ελληνικές Απόκριες, όμως διαφοροποιείται κατά πολύ από αυτές. Στη σημερινή της μορφή η γιορτή ασχολείται περισσότερο με διασκέδαση, μεταμφιέσεις και γλυκίσματα και  αποτέλεσε στοιχείο της 1η θεματικής ημέρας.

Μια καταπληκτική θεματική ημέρα από  όλους τους μαθητές μας.

  • Παραδοσιακά εδέσματα από την τοποθεσία καταγωγής των παιδιών.
  • Αφηγήσεις λαϊκών παραμυθιών, εθίμων και παραδόσεων του τόπου μας.
  • Συλλογή παραδοσιακών συνταγών από όλη την Ελλάδα.
  • Παρασκευή ψωμιού από τα πρωτάκια μας συνοδευόμενο από ελιές & τυρί.
  • Παραδοσιακά παιχνίδια της Ελλάδας.
  • Αρχαίο Θέατρο και κατασκευή αρχαίων προσωπείων.
  • Ντοκιμαντέρ για την αρχαιότητα και την μυθολογία από το μάθημα των Αγγλικών και των υπολοίπων ξένων γλωσσών.
  • Οι μύθοι του Αισώπου: Παραμύθι με τις ζωγραφιές και τα κείμενα των παιδιών στα Αγγλικά.
  • Κατασκευή παραδοσιακών στολών & φιγούρων από τον Καραγκιόζη σε χαρτί.
  • Πεντοζάλης, συρτό, καλαματιανό & τσάμικο στο διάλειμμα.
  • Παραδοσιακά υφαντά με μοτίβα από τη Β΄Δημοτικού.
  • Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική: Ανάγλυφες μακέτες από την Ε’ τάξη: παραδοσιακός κυκλαδίτικος ανεμόμυλος και νησιά της Ελλάδας.

Σήμερα Φιλοσοφήσαμε” από το Νηπιαγωγείο μέχρι και τη Στ΄τάξη.

Φιλοσοφήσαμε μέσα από το μάθημα των Αγγλικών  και από τις Ξένες Γλώσσες. 

 Τα παιδιά γνώρισαν τους αρχαίους φιλοσόφους και τις ιδέες τους. 

Έμαθαν τι σημαίνει φιλοσοφία. 

 Έγραψαν τις σκέψεις τους -έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις.


ΣΩΚΡΑΤΗΣ

 Δεν μπορώ να διδάξω τίποτα σε κανέναν. Μπορώ μόνο να τον μάθω να σκέφτεται” 

Αυτός που δεν είναι ευχαριστημένος με αυτό που έχει, δεν θα είναι ευχαριστημένος ακόμη και με με ό,τι θα ήθελε να έχει.

Αν δεν πάρεις αυτό που θέλεις, θα υποφέρεις. Αν πάρεις κάτι που δεν θέλεις, πάλι θα υποφέρεις. Ακόμη και όταν παίρνεις ακριβώς αυτό που θέλεις, μπορεί ακόμα να υποφέρεις επειδή δεν μπορείς να το κρατήσεις για πάντα.

Η εκπαίδευση είναι το άναμμα της φλόγας, όχι το γέμισμα ενός βάζου.

Αυτός που θέλει να αλλάξει τον κόσμο πρέπει να αλλάξει πρώτα τον εαυτό του.

Το μυστικό της αλλαγής είναι να επικεντρώσεις όλη την ενέργειά σου, όχι στο πως να πολεμήσεις το παλιό, αλλά στην κατασκευή του νέου.

Προτιμήστε τις γνώσεις από τον πλούτο, γιατί το πλούτος είναι παροδικός, ενώ η γνώση παντοτινή.

ΠΛΑΤΩΝ

Αυτή η πόλη είναι αυτό που είναι γιατί οι πολίτες της είναι αυτό που είναι.

Αφήστε τους γονείς να κληροδοτήσουν στα παιδιά τους όχι πλούτη, αλλά το πνεύμα του σεβασμού.

Δεν είναι δυνατόν δύο κακοί να γίνουν ποτέ φίλοι, ούτε ένας καλός να μην έχει φίλο καλό.

Δικαιοσύνη σημαίνει ο καθένας να νοιάζεται για τις δουλειές του και να μην αναμιγνύεται στις δουλειές των άλλων.

Αυτό που αξίζει δεν είναι να ζεις για να αποκτήσεις περισσότερα αλλά να ζεις καλά.

Όταν μιλούν άσχημα για σένα, ζήσε έτσι ώστε κανένας να μην μπορεί να τους πιστέψει.

Τον ανόητο μπορείς να τον καταλάβεις από δυο ενδείξεις: μιλάει για πράματα που είναι γι’ αυτόν άχρηστα και εκφράζει γνώμη για κάτι που κανένας δεν τον ρωτάει.

 

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

 Η μοχθηρία και η αδικία υπάρχουν από πρόθεση και όχι τυχαία ή κατά λάθος.

Περισσότερο αγαπούν οι ευεργέτες τους ευεργετούμενους παρά οι ευεργετούμενοι τους ευεργέτες.

Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων.

Η φτώχεια είναι ο γονιός της επανάστασης και του εγκλήματος.

Συνήθως, την ισχυρότερη μνήμη την έχουν εκείνοι που είναι αργοί στην αντίληψη.

Άμιλλα είναι η τάση να φτάσει κανένας τον άλλον, που τον θαυμάζει, ή και να τον ξεπεράσει, χωρίς να αισθάνεται φθόνο, αν ο άλλος τον ξεπερνάει.

Το όλον είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των μερών του.

Ποιος είναι πολίτης; Πολίτης είναι αυτός που είναι ικανός να κυβερνήσει και να κυβερνηθεί.

Project Στ τάξη: Φιλοσοφία

 



 

Ο Paul Klee,Γερμανός ζωγράφος,ήθελε τα έργα του να δείχνουν απλά,σαν να τα είχε κάνει παιδί και έλεγε πως είναι καμωμένα από γραμμές που βγήκαν περίπατο!

Σήμερα λοιπόν,ημέρα τέχνης στο σχολείο μας,τα νήπιά μας χρησιμοποίησαν τεχνοτροπία του ζωγράφου και έβγαλαν περίπατο τις δικές τους γραμμές!!

Τα προνηπιάκια μας έγιναν μικροί Picasso

Οι μαθητές της Α΄τάξης δημιούργησαν έργα σημαντικών καλλιτεχνών και παρακολούθησαν παρουσιάσεις για διάσημους Έλληνες & ξένους ζωγράφους. Κάποιοι ένιωσαν όπως ο Μιχαήλ Άγγελος όταν ζωγράφιζε την Καπέλα Σιστίνα, ζωγραφίζοντας ένα δικό τους έργο “ανάποδα” σε χαρτιά κολλημένα κάτω από τα θρανία τους.

Οι μαθητές της Β Δημοτικού έμαθαν αντίστοιχα για τη ζωή και το έργο του Πικάσσο και αργότερα δημιούργησαν τα δικά τους “κυβιστικά” έργα.

Η Γ’ τάξη γνώρισε με παρουσιάσεις τα καλλιτεχνικά ρεύματα στη Ζωγραφική  και τη Γλυπτική. Παίξανε με κουίζ  και δημιούργησαν με τη σειρά τους τα δικά τους έργα.Οι αίθουσές τους βαπτίστηκαν με νέα ονόματα..

Στη Δ’ τάξη τα παιδιά παρουσίασαν στην τάξη τις εργασίες τους για την θεματική ημέρα της τέχνης. Εργάστηκαν στις ομάδες τους και ζωγράφισαν το έργο που επέλεξαν από το κάθε μουσείο. Ακολούθησε συζήτηση για τις μορφές τέχνης μέσα από οπτικοακουστικό υλικό. Σε άλλο τμήμα παρουσιάστηκαν  και σχολιάστηκαν  οι πιο γνωστοί  και πολυσυζητημένοι  πίνακες και  ασχολήθηκαν με χειροτεχνίες εμπνευσμένες από την αρχαία Ελλάδα καθώς και το ρεύμα του Υπερρεαλισμού.

Κάποιοι  άλλοι συζήτησαν  για την έννοια της Τέχνης, τα είδη της, τους κυριότερους εκφραστές της. Γνώρισαν αντίστοιχα Έλληνες και ξένους ζωγράφους,  άκουσαν τη Μαρία Κάλλας και εντυπωσιάστηκαν  βλέποντας κατασκευές από σοκολάτα.Τέλος, επιλέξαμε πίνακα του Claude Oscar Monet και ολοκληρώσαμε  ζωγραφίζοντας την άνοιξη και γράφοντας λίγα λόγια γι’ αυτή.

Στην Ε’ τάξη δείξαμε πίνακες ζωγραφικής του Φασιανού και του Σπύρου Βασιλείου με θέμα τον χαρταετό. Διαβάσαμε στίχους του Πυθαγόρα που τους έχει μελοποιήσει ο Γιώργος Κατσαρός και ακούσαμε μουσική του Μίκη Θεοδωράκη σε βίντεο με το πέταγμα του χαρταετού συνδέοντας την τέχνη με το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας. (διαδίκτυο: ‘’Το πέταγμα του χαρταετού στην τέχνη’’). Επίσης μιλήσαμε για την τέχνη του ψηφιδωτού και δείξαμε εικόνες από ψηφιδωτά. Αφού εμπνευστήκαμε από όσα προηγήθηκαν διακοσμήσαμε χαρταετούς και μικρούς πίνακες του Van Gogh(‘’Έναστρη Νύχτα’’- ‘’Starry Night’’ και ‘’Sunflowers’’)με μπαλάκια από γκοφρέ σαν ψηφιδωτό.

Στη Στ  αποτυπώσουμε ιχνογραφώντας ένα πορτραιτο φαγιούμ ακουγοντας μουσικη( pink martini) και βλέποντας εικόνες από αντίστοιχο βιβλίο.

Μιλήσαμε για διάφορους ζωγράφους, τα χαρακτηριστικά της τέχνης τους και τις διαφορές τους. Με αφορμή την ημέρα της τέχνης μιλήσαμε για τη βυζαντινή αγιογραφία, την τοιχογραφία στις εκκλησιές και τα ψηφιδωτά.


Αντίστοιχα  η Ημέρα Τέχνης αποτυπώθηκε μέσα από το Αγγλικό τμήμα και το τμήμα Ξένων Γλώσσών.

Ένα πλανητάριο “ξεφύτρωσε” στο Θέατρο του Σχολείου…

και περίμενε τους μαθητές μας να ανακαλύψουν τα μυστικά του ….

Στο Νηπιαγωγείο εμφανίστηκαν μικροί  “Αϊνστάιν” και έκαναν τις δικές τους “ανακαλύψεις”.

Κάπου εμφανίστηκαν “ρομπότ”

…πειράματα…..

Ζωγραφίσαμε το δικό μας DNA …

Φτιάξαμε το δικό μας solar system …

Μιλήσαμε για τους πλανήτες…

Για μια ημέρα …γίναμε μικροί επιστήμονες.

Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ

 

Αγαπητοί Γονείς και Μαθητές,

Σας ενημερώνουμε ότι το Σχολείο μας αποφάσισε να υιοθετήσει από το σχολικό έτος 2016-17 ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για τα ελληνικά δεδομένα, το project της Σχολικής Διαμεσολάβησης.

Με λίγα λόγια ο θεσμός της Σχολικής Διαμεσολάβησης είναι μια εθελοντική διαδικασία κατά την οποία ένας εκπαιδευμένος μαθητής, ως ουδέτερο τρίτο μέρος, βοηθά άλλους  μαθητές οι οποίοι βρίσκονται σε διένεξη, να κατανοήσουν τις ανησυχίες τους, να καταλάβουν καλύτερα ο ένας τον άλλον και να έρθουν σε μια αμοιβαία συμφωνία για το πως θα διαχειριστούν τα ζητήματά τους.

Στόχος μας είναι τα παιδιά μας να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις διαφορές τους σαν μια ευκαιρία να εξελιχθούν και όχι σαν κάτι που απαραίτητα θα προκαλέσει θυμό, απογοήτευση, ή ακόμη, κάποιες φορές, λεκτική ή σωματική βία.

Να αναπτύξουν δεξιότητες  επίλυσης διαφορών και  να διαχειρίζονται καλύτερα δύσκολες καταστάσεις που προκύπτουν στο σχολικό περιβάλλον και αργότερα στην ενήλική τους ζωή.

 

Κατά τη διαμεσολάβηση, ο μαθητής (σχολικός διαμεσολαβητής ) ακούει τους άλλους μαθητές να εκθέτουν ο καθένας τη δική του πλευρά ως προς τη διαφωνία τους και τους βοηθά να βρουν κοινό έδαφος. Πολλές σχολικές διαφορές προκύπτουν από παρανοήσεις ή από φήμες μεταξύ φίλων. Ακούγοντας καλά ώστε να κατανοήσει ο ένας τον άλλο καλύτερα , προετοιμάζεται το πλαίσιο στο οποίο θα ενδυναμώσει τους μαθητές στο να επανασυνδεθούν ως άνθρωποι και θα τους διδάξει πώς θα αξιολογήσουν διαφορετικές προοπτικές.

Το σεμινάριο εκπαίδευσης 16 ωρών παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου και 24 μαθητές από τις τάξεις Δ-Ε-ΣΤ

Τη σχολική χρονιά 2006-7 άλλαξαν όλα τα βιβλία του Δημοτικού Σχολείου.

Το σχολείο μας τρία χρόνια νωρίτερα είχε  φροντίσει να προετοιμαστεί κατάλληλα για να αντιμετωπίσει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Eπιπλέον ανέλαβε την συγγραφή των βιβλίων των Μαθηματικών για τη Β΄, Δ΄ και Ε΄ Τάξη και συμμετείχαμε στη συγγραφή των βιβλίων της Γλώσσας της Ε΄ και Στ΄ Τάξης.

Οι εκπαιδευτικοί μας ιδιαίτερα καταρτισμένοι λόγω της συγγραφής των βιβλίων κατάφεραν άνετα και σωστά να διδάξουν την καινούρια ύλη με τον τρόπο που απαιτείται. Έτσι όχι μόνο δεν χρειάστηκε να επιμορφωθούν, αλλά  συμμετείχαν οι ίδιοι ως εισηγητές σε επιμορφώσεις συναδέλφων τους.

Λειτουργώντας ως πειραματικό σχολείο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου  (2004-2005 και 2005-2006 ) κατάφερε να εισάγει πολύ ομαλά τα καινούρια στοιχεία της νέας εκπαιδευτικής πραγματικότητας, να τα ενσωματώσει επιτυχημένα στο πρόγραμμά του, με αποτέλεσμα οι μαθητές μας όχι μόνο να μη δυσκολευτούν να αποδεχτούν τη μετάβαση αυτή, αλλά ουσιαστικά να μην αισθανθούν καμιά αλλαγή που θα αποτελούσε τροχοπέδη στην πρόοδό τους.

Φιλοσοφία και ταυτότητα του σχολείου μας  είναι ο δημιουργικός συγκερασμός στοιχείων που θεωρούμε σημαντικά για την εκπαίδευση των παιδιών μας.

π.χ. διδασκαλία ορθογραφίας, γραμματικής, έκθεσης, παιδικής λογοτεχνίας κ.α. Στοιχεία που μας διαφοροποιούσαν και θα μας διαφοροποιούν ποιοτικά από τα υπόλοιπα σχολεία και οδηγούν τα παιδιά μας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με γερές βάσεις.

Γραφτείτε στο Newsletter μας