Οι μικροί μαθητές του Νηπιαγωγείου και φέτος θα συμμετέχουν σε eTwinning ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
Το eTwinning είναι μια δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες συνεργάζονται, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Είναι μια συνεργασία με μεγάλα παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.
Η e Twinning κοινότητα για τα σχολεία στην Ευρώπη, στην οποία ανήκει και το νηπιαγωγείο μας, φιλοξενείται από την Πλατφόρμα Ευρωπαϊκής Σχολικής Εκπαίδευσης, μια ασφαλή πλατφόρμα για τα σχολεία προκειμένου να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν, να αναπτύξουν σχέδια, να μοιραστούν και όλοι οι συμμετέχοντες να νιώσουν ότι αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής μαθησιακής εμπειρίας. Προσφέρει πολλές ευκαιρίες για εφαρμογή καινοτομιών και δημιουργικής μάθησης στην διδακτική πράξη μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει. Οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές που συμμετέχουν επωφελούνται από τη συνεργασία που έχουν με τα άλλα σχολεία, βγαίνουν από τα στενά όρια της τάξης και το μάθημα αποκτά νέα διάσταση.
Το φετινό έργο μας έχει τίτλο «Αrt missions!!»
Μέσα από το έργο αυτό, η τέχνη θα γίνει παιχνίδι και θα μυήσει τα παιδιά, με τρόπο ενεργητικό, παιχνιδιάρικο, βιωματικό και ελκυστικό, στον κόσμο της γνώσης.
Οι μαθητές θα γνωρίσουν σπουδαίους ζωγράφους (όπως Πικάσο, Καντίσκι, Μιρό ), θα αποκωδικοποιήσουν μηνύματα στα έργα τους, θα ολοκληρώσουν παιχνίδια – αποστολές, θα αποκτήσουν γνώσεις και θα καλλιεργήσουν δεξιότητες παίζοντας και αλληλεπιδρώντας με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας τους. Αξιοποιώντας την τεχνολογία, θα συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, ερευνώντας, ανακαλύπτοντας και δημιουργώντας κοινά έργα με τους νέους τους φίλους, από όλα τα σχολεία – συνεργάτες.
Στόχοι Προγράμματος:
• Τα παιδιά να γνωρίσουν παίζοντας σπουδαίους ζωγράφους, να αναλάβουν με τα έργα τους αποστολές και να αναζητήσουν τρόπους για να τις ολοκληρώσουν, αλληλεπιδρώντας με τα μέλη της ομάδας τους και των συνεργαζόμενων σχολείων.
• Να ονομάζουν γνωστούς εικαστικούς και ζωγράφους και να προσδιορίζουν τα βασικά μηνύματα που επικοινωνούν μέσα από τα έργα τους αλλά και να συνειδητοποιήσουν ότι τα έργα τέχνης υπόκεινται σε υποκειμενικές ερμηνείες.
• Να διακρίνουν χρώματα, είδη γραμμών και σχημάτων στο περιβάλλον και στα έργα τέχνης
• Να γνωρίσουν τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και να μάθουν να τη χρησιμοποιούν με ασφάλεια για αναζήτηση πληροφοριών, για έρευνα, πειραματισμό, επικοινωνία και παραγωγή μιας ψηφιακής εικαστικής δημιουργίας ,να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός καλλιτεχνήματος.
• Να εισαχθούν στην αλγοριθμική και υπολογιστική σκέψη μέσω της ρομποτικής.
• Μέσα από την τέχνη τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα υγιεινής διατροφής,να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες
• Μέσα από την τέχνη,επίσης, να ενισχυθεί ο περιβαλλοντικός γραμματισμός τους.
• Να συσχετίζουν προσωπικές εμπειρίες και συναισθήματα που προκύπτουν από τη θέαση ενός έργου τέχνης
• Να εκτιμήσουν την τέχνη ως μια «παγκόσμια» μορφή έκφρασης και επικοινωνίας